Gaitasunaren definizioa

ETHAZI Oinarrizko Gaitasuna da ETHAZI ereduak irakasle jardunean eragindako aldaketa-elementuak identifikatzeko eta horiek eredura bideratutako lan-agertokietan aplikatzeko gaitasuna.

ETHAZI Oinarrizko Gaitasuna

ETHAZI ereduak irakasle jardunaren ikuspegia aldatzea proposatzen du. Bertan, irakasle bakoitza zikloko irakasle taldearen beharren zerbitzura jartzen da, bera baita zikloaren gaitasun-garapenari erantzun behar diona. Ni-tik gu-ra begirada-aldaketa horrek entrenamendu bat behar du irakasle jardunean aldaketak detektatzeko eta abian jartzeko.

Gaitasunaren errubrika

NORBERE IRAKASLE JARDUNA ETHAZI EREDUAREN TESTUINGURURA ERALDATZEN DU

A

Ereduaren oinarriak identifikatzen ditu

B

Norbere irakasle jardunean ereduak duen eragina ulertzen du

C

Ereduak eragiten dituen eraldaketak norbere jardunean aplikatzen ditu

D

Zikloaren ikuspegia duten Ereduaren eszenatokietara bideratzen da

A1 – Ereduaren oinarrizko elementuen EZAUGARRIAK ezagutzen ditu.

A2 – Ereduaren elementuen ZERTARAKOAK ezagutzen ditu.

A3 – Irakasleak erronken ezaugarriak zerrendatzen ditu.

A4 – Ebaluazio mota desberdinen (Auto, CO eta Heteroebaluazioa) zertarakoa ezagutzen du.

A5 – Eredua aberasten duten beste ezaugarri batzuk ezagutzen ditu: balioak, STEAM, ekintzailetasuna, eraldaketa digitala…

B1– Ereduaren helburua ulertzen du.

B2 – Gaitasunak garatzearen garrantzia ulertzen du.

B3– Ikaskuntza kolaboratiboaren garrantziaz jabetzen da.

B4 – Zikloko moduluek ibilbide intermodularrean integratuta egon behar dutela ulertzen du.

B5 – Ebaluazioa eta kalifikazioa bereizten ditu.

B6 – Irakasle taldeak talde gisa lan egitearen beharra ulertzen du.

B7 – Irakasle taldeak ikaskuntza-prozesuan duen bidelagun rola ulertzen du.

B8 – FP Euskadiko Ikaskuntza Ereduaren elementuen elkarren arteko erlazioa ulertzen du.

B9 – Erronkako 11 pausuak bere irakasle jardunean duen eragina ulertzen du.

B10 – Feedback-a eta hausnarketaren garrantzia ulertzen ditu.

B11 – Ikaskuntza esanguratsuagoa izateko bidea ulertzen du (ezagutu, ulertu, aplikatu, ebaluatu).

C1 – Ikaskuntza ibilbidea eta moduluaren ikaskuntza emaitzak erlazionatzen ditu.

C2 – ETHAZI 11 urratsak erronka bat dinamizatzeko tresna gisa erabiltzen ditu.

C3 – Ikasle taldeak dinamizatzeko teknika desberdinak experimentatzen ditu.

C4 – Ikaskuntza lortzeko bere heziketa-zikloaren lan-errealitatetik hurbil dagoen egoera irekia, eta motibatzailea planteatzen du.

C5 – Feedback-a esperimentatzen du.

C6 – Ikaskuntza ibilbideak diseinatzen ditu (errubrikak).

C7 – Hausnarketa, ikaslea bere ikaskuntzaren arduradun eta jakitun izateko tresna gisa erabiltzen du.

C8 – Sormen teknika desberdinak esperimentatzen ditu.

D1 – Zikloa Ethazi ereduaren baitan diseinatzeko prozesua ulertzen du.

D2 – Ereduaren araberako irakasle-taldea sortzeko prest agertzen da.

D3 – Helburu komunak lortzeko bere zikloko beste irakasle batzuekin kolaboratzen du .

D4 – Zikloko konpetentzia bat sortzeko aukera bistaratzen du, hainbat moduluren ikaskuntzaren emaitzen bidez.

D5 – Eredua ikastetxeetara eta euren zikloetara hedatzeko sarea ezagutzen du:
Irakaslea
Zikloko koordinatzailea
Ikaskuntza koordinatzailea
aRitua
Tknikako dinamizatzailea

Dinamizazioa eta entrenamendua

Entrenamiento

Lorpen adierazlea

Jarduera-Interakzioa

Oharrak

A1 – Ereduaren oinarrizko elementuen EZAUGARRIAK ezagutzen ditu.
A2 – Ereduaren elementuen ZERTARAKOAK ezagutzen ditu.
A3 – Irakasleak erronken ezaugarriak zerrendatzen ditu.
A4 – Ebaluazio mota desberdinen (Auto, CO eta Heteroebaluazioa) zertarakoa ezagutzen du.
A5 – Eredua aberasten duten beste ezaugarri batzuk ezagutzen ditu: balioak, STEAM, ekintzailetasuna, eraldaketa digitala…
B1 – Ereduaren helburua ulertzen du.
B2 – Gaitasunak garatzearen garrantzia ulertzen du
B3 – Ikaskuntza kolaboratiboaren garrantziaz jabetzen da.
B4 -Zikloko moduluek ibilbide intermodularrean integratuta egon behar dutela ulertzen du.
B5 – Ebaluazioa eta kalifikazioa bereizten ditu.
B6 – Irakasle taldeak talde gisa lan egitearen beharra ulertzen du.
B7Irakasle taldeak ikaskuntza-prozesuan duen bidelagun rola ulertzen du.
B8 FP Euskadiko Ikaskuntza Ereduaren elementuen elkarren arteko erlazioa ulertzen du.
B9 Erronkako 11 pausuak bere irakasle jardunean duen eragina ulertzen du.
B10 Feedback-a eta hausnarketaren garrantzia ulertzen ditu.
B11 Ikaskuntza esanguratsuagoa izateko bidea ulertzen du (Ezagutu, Ulertu, Aplikatu, Ebaluatu).
C1 Ikaskuntza ibilbidea eta moduluaren ikaskuntza emaitzak erlazionatzen ditu.
C2 – ETHAZI 11 urratsak erronka bat dinamizatzeko tresna gisa erabiltzen ditu.
C3 – Ikasle taldeak dinamizatzeko teknika desberdinak experimentatzen ditu.
C4 – Ikaskuntza lortzeko bere heziketa-zikloaren lan-errealitatetik hurbil dagoen egoera irekia, eta motibatzailea planteatzen du.
C5 – Feedback-a esperimentatzen du.
C6 – Ikaskuntza ibilbideak diseinatzen ditu (errubrikak).
C7 – Hausnarketa, ikaslea bere ikaskuntzaren arduradun eta jakitun izateko tresna gisa erabiltzen du.
C8 – Sormen teknika desberdinak esperimentatzen ditu.
D1 – Zikloa Ethazi ereduaren baitan diseinatzeko prozesua ulertzen du.
D2 – Ereduaren araberako irakasle-taldea sortzeko prest agertzen da.
D3 – Helburu komunak lortzeko bere zikloko beste irakasle batzuekin kolaboratzen du.
D4 – Zikloko konpetentzia bat sortzeko aukera bistaratzen du, hainbat moduluren ikaskuntzaren emaitzen bidez.
D5 – Eredua ikastetxeetara eta euren zikloetara hedatzeko sarea ezagutzen du:
Irakaslea
Ziklo koordinatzailea
Ikaskuntza koordinatzailea
aRitua
Tknikako dinamizatzailea

Kalifikazioa eta errekuperazioa

En función de la estructura del ciclo, se deberá determinar el nivel que se pretende alcanzar en cada curso y crear un instrumento de calificación en función del mismo.

Opciones posibles:

  • Una lista de observaciones en momentos significativos del reto final.
  • Una rúbrica de medición.

Estos instrumentos deberán tener claramente definido el criterio de calificación.

Para calificar, por ejemplo, se puede utilizar un check list, una rúbrica,… completándolo con alguna forma de recibir observación o evidencia. O bien, dar un peso a los criterios correspondientes al nivel que se pretende alcanzar a lo largo del curso y medir si ha alcanzado o no cada uno de ellos, o en qué medida.

Sea cual sea la herramienta, el alumno o la alumna puede ofrecer evidencias de que ha alcanzado los aprendizajes explicados en dichas herramientas, sin que sea necesaria la observación en todo momento del profesorado. En el portafolio o reflexión diaria, también  pueden encontrarse evidencias al respecto y, sin duda, también las dinámicas planteadas durante el reto deben permitir mostrarlas.

Bilakaerarako proposamen bat

En este ejemplo se simula un esquema de programación en el que se seleccionan algunos recursos/dinámicas/momentos, desde las alternativas anteriormente propuestas.